10 ok, hogy minden héten kerüljön brokkoli az asztalra

10 ok, hogy minden héten kerüljön brokkoli az asztalra

A zöld színű zöldségek a kedvenceim, ez nem titok. Imádom őket számtalan jótékony és egészségvédő hatásuk miatt, és természetesen van néhány kiemelt kedvencem is, amit minden héten elkészítik valamilyen formában. Ma a téli-tavaszi kedvencemhez, a szuperegészséges brokkolihoz hoztam 10 érvet, amiért te is imádni fogod!

NÉZD CSAK, 1 PILLANAT...

Egészségesebb, boldogabb, kiegyensúlyozottabb életre vágysz?

Megvan az elhatározás, de nem tudod merre indulj? Olvass bele INGYEN a könyvembe!
BELEOLVASOK A KÖNYVBE »

1. C-vitaminbomba

A brokkoliban kétszer annyi C-vitamin van, mint egy narancsban, ezért nemcsak a turmixokkal, hanem a főétkezésekkel is tudok gondoskodni a megfelelő utánpótlásról.

2. Igazi finomság várandósoknak

Állítólag az állapotos hölgyek jobban kívánják a zöld színű zöldségeket, köztük a brokkolit is. Nem csoda, hogy a természet ezt így rendezi, hiszen a brokkoli is rengeteg folsavat tartalmaz, ami fontos a magzat egészséges fejlődéséhez.

3. Rákmegelőző

A brokkoliban található mirozináz enzim terméke a szulforafán, amit számos kutatásban vizsgáltak már. A klinikai vizsgálatok pozitív eredményeket találtak a szulforafán fogyasztása a prosztatarák, a vastagbélrák és a májrák gyógyulása között is.

4. Kevés benne a szénhidrát

Manapság egyre több embernek kell szénhidrátcsökkentett diétát tartania. Nekik az egyik kedvenc alapanyaguk lehet a brokkoli, amiből szinte bátran falatozhatnak.

5. Vércukorbarát

Senkinek nem tesz jót, ha ingadozik a vércukorszintje. Ha brokkolit ebédelsz, ettől nem kell félned, hiszen nem emeli meg hirtelen.

6. Csökkenti a koleszterinszintet

Szintén kutatások bizonyították azt is, hogy a brokkolit vagy káposztaféléket tartalmazó étrendet tartó alanyok esetén csökkent a vér rossz koleszterinszintje, így csökkentek a szív- és érrendszeri betegségek kialakulásának esélyei is.

7. Vérnyomáscsökkentő

A magas vérnyomás igazi népbetegség Magyarországon, szinte nincs olyan család, amelyet ne érintene a probléma. A brokkoliban hat olyan vegyületet is találsz, ami csökkenti a vérnyomást.

8. Ásványi anyagok

A magas C-vitamintartalom, és a kiemelkedő folsavtartalom mellett kalciumot, foszfor, káliumot, fehérjéket is rostokat is pótolhatsz brokkolival.

9. Vashiány ellen

A vasat külön ki kell emelni, hiszen hiánya kellemetlen tüneteket okozhat. Ha rendszeresen fogyasztasz olyan magas vastartalmú zöldségeket, mint a brokkoli, elkerülheted a hiányállapotot.

10. Ezért a tavaszi kedvencem: fáradékonyság ellen

A tavaszi fáradtság mindenkit fenyeget, ezért jó pár energetizáló praktikával szoktam várni a virágzás évszakát. A brokkoli sok B-vitamint tartalmaz, amelyek támogatják a szénhidrát-anyagcserét, ezáltal az energiatermelést is. Így, ha sok brokkolit eszem, kevésbé érzem magam fáradékonynak.

Te miért szereted a brokkolit? Oszd meg velem is!


NÉZD CSAK, 1 PILLANAT...

Egészségesebb, boldogabb, kiegyensúlyozottabb életre vágysz?

Megvan az elhatározás, de nem tudod merre indulj? Olvass bele INGYEN a könyvembe!
BELEOLVASOK A KÖNYVBE »
close-link
close-link

Megtaláltad az idei nyaralós könyved! 15% kedvezmény és ingyenes szállítás. Rendeld meg most!

ÉRDEKEL
close-link