Egészséges életmód – neked mi a kifogásod?

Egészséges életmód – neked mi a kifogásod?

Éppen tegnap volt 1 éve, hogy megjelent az Egészséges életmód 21 nap alatt című könyvem, és ennek kapcsán nosztalgiáztam egy kicsit a hétvégén. Visszanéztem az elmúlt 1 év posztjait a Facebookon és olvasgattam a kommenteket is. Azt veszem észre, hogy egyre nagyobb az igény az egészségesebb, tudatosabb élet iránt, a köztudatban élő tévhitek és tévképzetek azonban mégis komoly visszatartó erőt jelentenek.

Összegyűjtöttem ezért az egészséges életmóddal szemben leggyakrabban felmerülő kifogásokat, hogy megnézzük, mi is lehet a valóság.

A 9 leggyakoribb kifogás az egészséges életmóddal szemben és a valóság

1. Túl drága

Az egészséges életmóddal kapcsolatban felmerülő leggyakoribb kifogás, hogy az egészség drága. Ok, rendben, de most fordítsuk meg ezt egy kicsit. Javaslom az eheti nagybevásárlás után nézd végig a kapott blokkot és jelöld meg az egészségtelen termékeket. Mennyi finomított cukrot, fehér lisztet, ízfokozót, feleleges adalékanyagot tartalmazó termék van a kosárban? Most add össze ezeknek az árát és meg fogod látni, hogy valójában az egészségtelen ételek a drágák, nem is beszélve arról, hogy egy egyszerű nátha esetén is mennyi pénzt hagyunk a gyógyszertárban.

2. Nem tudom beszerezni a hozzávalókat

Bár elsőre talán úgy tűnhet, hogy a bevásárlóközpontok tele vannak egészségtelen ételekkel, ez valójában nincs így. Nyilván nagyobb számban találod meg ezeket a polcokon, de mivel egyre nagyobb az igény az egészséges életmódra, kénytelenek voltak a multik is alkalmazkodni, és egészségesebb ételeket is forgalmazni. Ehhez persze meg kell találnod a megfelelő sorokat.
Nagyon  jó beszerzési forrás lehet emellett egy közeli piac vagy egy biobolt is, de ha ilyen sincs a környéken, még mindig tudsz az interneten rendelni.

barack

3. Azt sem tudom, min kéne változtatni

Gyakori probléma az egészségtudatosabb életre törekvők körében, hogy nem tudják, hogyan is álljanak neki. Olvasták, hogy a liszt és a cukor nem egészséges, de ennyi lenne az egész? Honnan lehet tudni, hogy min kellene változtatni? Ennek 2 módja van: utána kell olvasni és figyelni a test jelzéseire, kitapasztalni, hogy mely ételeknek milyen hatásuk van. Talán ez utóbbi az egyszerűbb, de ha ez nehézséget okoz, akkor érdemes ételnaplót vezetni, minden egyes nap pontosan leírni, hogy mikor és mit fogyasztottál és hogyan érezted magad utána, esetleg tapasztaltál-e valamilyen elváltozást magadon. (pl. egy ételallergia, ételintollerancia miatt fordulhat elő)
Az első már egy kicsit nehezebb dió, hiszen milliónyi könyv született a témában, és rengeteg idő mindegyiket végigrágni. Jó hír azonban, hogy az alapelvek legalább nagyjából mindegyikben ugyanazok.

4. Nem tudom, hogyan álljak neki

Ha az előző lépés ki is van pipálva és megvan a háttértudás, hogy min kellene változtatni, akkor sem mindenki tudja, hogyan is álljon neki. Nekik óriási segítség lehet az Egészséges életmód 21 nap alatt, amely 21 napra lebontva ad betartható, követhető és egymástól függetelenül is remekül működő tippeket az egészséges életmódhoz.

5. Nem tudom beültetni a mindennapjaimba

Rengetegen panaszkodnak arra is, hogy hiába tudják, hogy mit kellene csinálni, min lenne értelme változtatni, egyszerűen nem képesek beültetni azt a mindennapokba. A kulcs szerintem a jó és egészséges szokások kialakításában rejlik. A megfigyelések szerint egy új szokás kialakításához 21x kell ismételni azt, mire rögzülni tud. Ettől kezdve sokkal kevesebb energia szükséges a betartásához, hiszen rögzül és a mindennapok részévé válik. Éppen erre épít egyébként a könyv is.

6. Nincs kitartásom

Az elhatározás és a kitartás szintén sarkalatos pontja szokott lenni az egészségesebb életmódra váltásnak. Ki ne tapasztalta volna, hogy kitalál valamit, óriási elánnal veti bele magát a közepébe. A lendület és a szenvedély viszi is magával néhány napig, de aztán elfogy az erő, egyszerűbb követni a bevált sémákat és szépen lassan átveszik az uralmat a korábbi berögződések. Jó, ha van melletted valaki, aki bátorít, aki segít, aki támogat akkor is, ha meginognál.

7. Én nem tudom megcsinálni

Nem te vagy az első, aki így érzi és biztosan nem is az utolsó. Segítség és támogatás nélkül valóban nem is egyszerű, de ha van mine belepillantani, ha elakadtál, van kitől segítséget kérni, ha bizonytalan vagy és van mire támaszkodni, ha nem tudod merre tovább, akkor neked is sikerülhet.

egeszseges_recept

8. Íztelen

Az egyik legnagyobb tévhit az egészséges ételekkel kapcsolatban, hogy azok íztelenek. Pedig a só és a fűszerek használata nem tilos, sőt.

9. Nem  tudok lemondani az édességről

A finomított cukrot valóban jobb elhagyni, de rengeteg egészséges alternatíva létezik helyette, így az édes ízekről sem kell lemondani. A interneten már rengeteg egészséges ötletet találhatsz, és itt az egészséges receptek között is érdemes nézegetni.

Neked mi a kifogásod?


NÉZD CSAK, 1 PILLANAT...

Egészségesebb, boldogabb, kiegyensúlyozottabb életre vágysz?

Megvan az elhatározás, de nem tudod merre indulj? Olvass bele INGYEN a könyvembe!
BELEOLVASOK A KÖNYVBE »
close-link
Iratkozz fel a 21napalatt hírlevél értesítőre és máris Tiéd a
10% kedvezmény 
az Egészséges életmód 21 nap alatt könyved árából.
close-link
Iratkozz fel a 21napalatt hírlevél értesítőre és máris Tiéd a
10% kedvezmény 
az Egészséges életmód 21 nap alatt könyved árából.
close-link