15 gyorsan és könnyen kivitelezhető ötlet az egészségesebb életért

15 gyorsan és könnyen kivitelezhető ötlet az egészségesebb életért

Összegyűjtöttem neked 15 gyorsan és egyszerűen kivitelezhető ötletet, amellyekkel te is könnyedén változtathatod egészségesebbé a mindennapjaidat! Nos, melyikkel kezded?

1. Igyál többet!

Egy ideje már a csapból is az folyik, hogy mennyire fontos az elegendő folyadékfogyasztás, mert a test legnagyobb része víz, és a folyadékháztartás szinten tartása befolyásolja a szervezet működését.

Igyál naponta legalább 2-2,5 liter folyadékot – lehetőleg tiszta vizet – , ettől máris energikusabbnak, nyugodtabbnak és kiegyensúlyozottabbnak érezheted magad, javul a teljesítőképességed, ráadásul sok betegséget is megelőzhetsz. A víz segít megtartani a szerveid optimális hőmérsékletét, eltávolítja a felesleges méreganyagokat, feltölti a bőrödet és támogatja a veséid működését is.

igyal_vizet

Ha a pörgős mindennapokban gyakran elfelejtesz inni, akkor vigyél magaddal egy szimpatikus palackot, és kortyolj belőle rendszeresen. Így könnyedén ellenőrizheted, hogy mennyit is ittál aznap. Ha pedig a víz ízével van problémád, facsarj bele egy kevés citromot vagy ízesítsd mentával.

2. Reggelizz!

Alvás során a test energiaraktárai kiürülnek, a napi feladtok teljesítéséhez azonban “üzemanyagra” van szükséged. A reggeli beiktatásával a napot energikusan kezdheted, ráadásul nem kell a délelőtti órákban hiányzó kalóriát később egyben elfogyasztanod.

Az sem mindegy azonban, hogy mi kerül a reggelizőasztalra. A menü tartalmazzon sovány fehérjét és teljes kiőrlésű gabonát. Jó választás a tojás, a gyümölcs és mellé egy frissítő gyümölcslé vagy tea is. Ezáltal a nap során bevitt kalóriák egyenletesen oszlanak el, és egész nap kiegyensúlyozottabban teljesíthetsz majd.

reggelizz

Gyakori kifogás a reggeli ellen, hogy azt az időt inkább alvással töltené az ember. A jó hír azonban, hogy számos reggelit előző este elő is lehet készíteni, így azt ébredés után csak az asztalra kell tenni, de egy frissítő gyümölcsturmix is néhány perc alatt összeállítható. A www.turmixvilag.hu-n számtalan receptet találsz!

3. Mozogj minden nap egy keveset!

Tudtad, hogy a mindennapos testmozgás lassítja az öregedési folyamatokat, javítja a látást, normalizálja a vérnyomást, feszesíti az izmokat, csökkenti a koleszterinszintet és a csontsűrűséget is segít optimális szinten tartani?

Aki nincs hozzászokva a rendszeres testmozgáshoz, annak ez egy roppant nehezen kivitelezhető pontnak tűnik, pedig valójában pofon egyszerű. Nem arról van szó, hogy minden nap az edzőteremben kell emelgetned a súlyokat, számolni a kilométereket a futópadon vagy izzadni az aerobic órán. A vizsgálatok szerint napi 10 perces testmozgás is sokat segít, hogy egészségesebb legyél. Tedd be a kedvenc CD-det és táncolj rá, kapd elő az ugrálókötelet, menj el sétálni a közeli parkba, tekerj biciklivel a munkhelyedre, menj gyalog, vagy egyszerűen szállj le korábban a buszról, és sétálj egy keveset. Napi 10 perc igazán nem nagy idő, ennyit biztosan tudsz szakítani magadra!

4. Egyél naponta legalább 5x gyümölcsöt és zöldséget!

Húsfogyasztó társadalmunkban ez tűnhet az egyik legnehezebben kivitelezhető tippnek, rövid idő alatt azonban a rendszeres zöldség- és gyümölcsfogyasztás könnyen az életünk része lehet.

A nagy kínálatnak köszönhetően szinte naponta váltogathatod a tányérodra kerülő gyümölcsöket és zöldségeket, amelyeket nyersen, párolva, sütve vagy főzve egyaránt fogyaszthatsz.

gyumolcsok_zoldsegek

A zöldségekben gazdag étrend segít csökkenteni egyes rákbetegségek kialakulását és a szervezet számára nélkülözhetetlen vitaminokat, ásványi anyagokat is tartalmazza. Részesítsd előnyben a sötétebb színűeket, pl. a sárgarépát, a brokkolit, a káposztát, a paradicsomot, a szőlőt és a leveles zöldségeket.

5. Egyél úgy, akár egy kisgyerek!

A kisgyerekek számára édesanyjuk igyekszik a legegészségesebb falatokat kínálni, amelyek rengeteg vitamint, ásványi anyagot és tápanyagot tartalmaznak. Miért ne követhetnéd felnőttként te is ezt az egészséges étrendet?

Rántott ételek helyett válaszd a párolt változatot, egyél hetente legalább egyszer főzeléket, kerüljön naponta többször gyümölcs és zöldség a tányérodra, egyél inkább többször, de kevesebb mennyiséget, tízóraira és uzsonnára iktass be egy banánt, almát, felszeletelt sárgarépát, zellert stb.

6. Aludj eleget!

Talán nem is gondolnád, de a pihentető alvás az egyik legjobb módja, hogy megőrizd az egészségedet. A kutatások szerint egy egészséges felnőttnek napi átlag 7 óra alvásra van szüksége. Ez idő alatt regenerálódik a test és felkészül a következő nap kihívásaira, feladataira.

A rendszeres alvással erősödik az immunrendszer, csökken a stressz, ellenállóbbá válik a szervezet és olyan betegségek kialakulásának megakadályozásában is szerepet játszik, mint a cukorbetegség vagy a rák. A túl kevés vagy rossz minőségű alvással viszont épp az ellenkezőjét válthatod ki.

alvas

Ha problémáid vannak az elalvással, alakíts ki egy nyugodt esti rutint lazító fürdővel, meditációval, olvasással vagy zenehallgatással és sötétíts be teljesen a szobában. Ha az alvásproblémád rendszeressé válik, mindenképpen keress fel szakembert!

7. Legyél válogatós!

Közhelynek tűnik, hogy az vagy amit megeszel, de csak van benne valami. A rohanó mindennapok rákényszerítik az embert a gyors étkezésre, ezek az ételek azonban sokszor nem a szervezet számára leghatékonyabb összetevőket tartalmazzák. Tápanyagban szegények, ugyanakkor sok kalóriát tartalmaznak.

Ha egészségesebben szeretnél élni válassz inkább kalóriában szegény és tápanyagban gazdagabb ételeket, pl. teljes kiőrlésű gabonából készült termékeket, sok zöldséget, gyümölcsöket, hüvelyeseket, és részesíts előnyben a soványabb húsokat. Néhány hét után észrevehető lesz a különbség: több lesz az energiád, jobban teljesítesz a munkahelyen és vidámabbnak érezheted magad. Jól hangzik, igaz?

8. Tarts egy kis szünetet!

Bármennyire is szeretnéd, hogy ne így legyen, a nap csak 24 órából áll, és igen, gyakran előfordul, hogy nem érsz a dolgok végére. A folyamatos pörgés azonban túlterheltséghez vezethet, amire az egyre gyakrabban jelentkező fáradtság, levertség és depressziós tünetek is figyelmeztetnek. Tart néha egy kis szünetet!

Ülj le otthon, nyúlj el a kanapén, hallgasd meg a kedvenc CD-det, olvass néhány oldalt egy régóta kikészített könyvben vagy egyszerűen csak feküdj. A lényeg, hogy pár percig ne csinálj semmi, csak figyelj magadra. Meglátod, ez a kis pihenő mennyire feltölt majd, és még hatékonyabban tudod végezni a napi feladatokat utána.

9. Gondolkodj pozitívan!

A negatív gondolkodás elképesztő energiákat emészt fel és felesleges stresszt teremt. Egy apró szemléletváltással és pozitív gondolkodással azonban ezt az energiát jobb dolgokra is fordíthatod. Ügyelj arra, hogy a legrosszabb helyzetben is próbáld megtalálni a pozitívumot, az újabb lehetőséget, ami előbbre vihet.

Jó megoldás az is, ha hálanaplót vezetsz. Írj le néhány dolgot, amiért hálás vagy, pl. a gyermekeidért, a szerető párodért, hogy van munkád, még ha kevesebbet is keresel, mint amennyit szeretnél. Ha ezt a hálanaplót rendszeresen elolvasod, az sokat segít, hogy pozitívabban lásd az életed, és segíti a pozitív gondolkodás előtérbe helyezésében is.

10. Nézz vicces videókat!

A nevetés jótékony hatásait már számtalan kutatás és vizsgálat bebizonyította. A hahotázás során boldogsághormonok szabadulnak fel, segít oldani a stresszt, erősíti az immunrendszert, ezáltal a mindennapi akadályokat is könnyebben veszi az, aki rendszeresen nevet.

Nézd meg a kedvenc vígjátékodat, olvass viccet vagy egyszerűen nézz meg néhány vicces videót a youtube-on, utána garantáltan úgy érzed majd, mintha kicseréltek volna.

vicces_viedo

Törekedj arra, hogy minden nap többször nevess, így sokat javul az általános hangulatod és könnyedén adhatod le a napi feszültséget is, ami a betegségek kialakulását is megakadályozhatja.

11. Menj friss levegőre!

A friss levegő jó hatással van az testre és a lélekre egyaránt. Tölts lehetőleg minden nap egy kis időt a friss levegőn, sétálj egyet, lélegezz mélyeket, vigyeld a körülötted lévő világot, próbáld megtalálni az apró szépségeket, vicces jeleneteket, vagy érdekes részleteket, amelyek felett eddig talál átsiklottál.

Akár sportolással is összekötheted. Ha viszont semmiképpen nem tudsz levegőre menni, akkor szellőztess naponta legalább 2x, így oxigéndúsabb levegő áramlik a szobába, ami segít a feladataidra összpontosítani. Próbáld ki!

12. Keress pozitív példát!

Nagyon nehéz az új egészségesebb szokások kialakítása, ha folyton kísértéssel találja szembe magát az ember. Ha a környezetedben élők nem támogatják a célkitűzéseidet, akkor találj ki olyan programokat, ahol nem eshetsz kísértésbe, és keress olyan új ismerősöket, akiket ugyanúgy az egészségesebb életmód érdekel, ahogy téged is.

Erre számtalan fórum van, de valószínűleg, ha a közvetlen környezetedben felhozod a témát, akkor is találni fogsz beszélgetőpartnert. Cseréljetek tapasztalatokat, recepteket, sportoljatok vagy sétáljatok együtt, így sokkal könnyebb lesz az életmódváltás.

13. Kezeld a stressz!

A rendszeres stressz rengeteg ember mindennapjait keseríti meg. A stresszkezeléssel és a feszültség rendszeres oldásával rengeteg betegség kialakulását előzheted meg, ráadásul nyugodtabb, kiegyensúlyozottabb leszel és a napi feladatokat is hatékonyabban oldhatod meg.

Törekedj ezért minden nap arra, hogy sikerüljön levezetned a stresszt. Próbáld ki a jógát, a meditációt, sportolj vagy egyszerűen csak ülj le néhány percre és lélegezz mélyeket. Meglátod, a feszítő energiák gyorsan eltűnnek és energikusabban folytathatod a napot.


relaxal

14. Tervezz előre!

A reggeli, ebéd és vacsora kitalálása mindennapi kihívás elé állítja a háziasszonyokat. Fontos, hogy a menü tartalmas, egészséges, finom és változatos is legyen, ezt azonban napról napra kitalálni, a hozzávalókat beszerezni rendkívül fárasztó és időigényes feladat. Sokkal hatékonyabb leszel, ha 1 hétre előre megtervezed a heti menüt, így egyszerűen összeállíthatod a heti bevásárlólistát, olcsóbban kijössz és ráadásul sokkal változatosabb ételeket tehetsz az asztalra.

15. Gondolkodj kicsiben!

Az egészséges életmód egy életforma, amelyet szinte lehetetlen egyik napról a másikra kialakítani, és nem is kell. Az internet és az életmód magazinok tele vannak jobbnál jobb tanácsokkal, ezeket azonban nagyon nehéz egyszerre beilleszteni a megszokott mindennapokba.

Gondolkodj ezért kezdetben csak kicsiben, és építs könnyen és gyorsan kivitelezhető egészséges szokásokat a napjaidba. Nem tűnik nagy megerőltetésnek 1-2 pohár vízzel többet inni, néhány száz métert sétálni vagy éppen megnézni egy vicces videót, igaz?

Kapj elő hát papírt és tollat, és találd ki, hogy a következő napokban milyen apró lépéseket teszel majd azért, hogy egészségesebb életet élhess. A tervedet írd fel egy lapra és tedd ki a konyhába, de akár a fürdőszoba tükörre és a wc ajtóra is kifüggesztheted, hogy mindig szem előtt legyen. Ha sikerült őket megvalósítani, akkor színes tollal pipáld ki, így magadat is ösztönözheted.


NÉZD CSAK, 1 PILLANAT...

Egészségesebb, boldogabb, kiegyensúlyozottabb életre vágysz?

Megvan az elhatározás, de nem tudod merre indulj? Olvass bele INGYEN a könyvembe!
BELEOLVASOK A KÖNYVBE »
close-link