Hogyan lépj túl az egészséges életmód első nehézségein?

Hogyan lépj túl az egészséges életmód első nehézségein?

Számos könyvet, tanulmányt és cikket írtak már az egészségről és az egészséges életmódról. Biztos vagyok benne, hogy te is nagyon jól tudod már, hogyan is kéne ennek működnie…elméletben:

Sok gyümölcs és zöldség, naponta ötszöri étkezés, sok mozgás, sok folyadék, semmi cukor és fehér liszt stb.

Tisztában vagy ezekkel, aztán reggel ott állsz a pékségben, töröd a fejed, hogy akkor mégis mi mást ehetnél, munka után úgy érzed, hogy semmi energiád nem maradt edzeni, a zöldségesnél meg már megint csak alma van, répa és banán.
A könyvekben minden annyira egyértelműnek és egyszerűnek tűnt. Miért olyan nehéz ezt mégis átültetni a mindennapokba?

Az életmódváltás egyik legnagyobb csapdája a tempó.
Amikor elolvasol egy könyvet vagy egy cikket, hirtelen tengernyi erőt érzel magadban, hogy átvedd a leírtakat. Már indulsz is futócipőt venni, a szemetesben végzi az összes cukros és fehér lisztes étel és a piacra járó kosarat is beszerezted, hogy abban cipeld haza a lehető legtisztább gyümölcsöket és zöldségeket a piacról.

Igenám, de másnap hideg van, a barátaid elhívtak fagyizni a legújabb cukrászdába, hétvégén meg végre lehet aludni, 10-kor viszont már semmi nincs a piacon. Te pedig a végén ott állsz csalódottan, elkönyvelve, hogy az egészséges életmód nem neked való. Megnyugtatjak, de neked való!

De akkor mégis hogyan lehetne az egészséges szokásokat a mindennapokba is átültetni?

1. Egyszerre mindig csak 1 dolgon változtass!

Ha túl sok tényezőn szeretnél egyszerre változtatni, az csak megtépázza az önbizalmadat és megtizedeli a lelkesedésedet, egyszerre mindig csak 1 dolgon változtass, pl. kezdj el minden nap egy keveset mozogni, igyál minden reggel egy pohár vizet vagy egyél minden délelőtt egy almát.

2. Lépésről lépésre haladj!

Amikor megszoktál egy egészséges szokást, akkor keress egy újabbat és szépen lassan illeszd be azt is a napodba. Néhány hét után ez is teljesen természetesen lesz majd a mindennapjaid része.

3. Figyelj a tested jelzéseire!

Minden ember szervezete más, ahogy az őt korábban ért hatások is különbözőek. Nem tudhatod előre, hogyan reagál majd a szervezeted az életmódváltásra, ezért alapszabály, hogy figyelj a tested jelzéseire. Ha korábban nagyon kevés vizet ittál, és hirtelen emelsz az adagon, ne lepődj meg, ha a szervezeted rosszulléttel is jelezhet. Ilyenkor állj meg, vegyél vissza az adagon és csak szépen, fokozatosan, a tested visszajelzéseit figyelve emelj az adagon. Ezért is nagyon jó, ha egyszerre csak egy újdonsággal kísérletezel, hiszen így mindig tudni fogod, miből volt sok.

4. Ne kezdd el kínozni magad!

Ha minden nap megeszel egy tábla csokit vagy cukros üdítőkkel oltod a szomjadat, akkor a túl hirtelen váltás komoly hiányérzetet fog okozni. Semmi értelme annak, hogy sóvárogj a kedvenc ételeid után, ha folyamatosan egyre több egészséges elemet építesz a mindennapokba, fokozatosan teljesen magadtól hagyod majd el a korábbi, egészségtelen kedvenceket is.

5. Találd meg a SZÁMODRA legmegfelelőbb, arany középutat!

Hiszem és vallom, hogy a lemondáshoz kapcsolódó negatív érzések több kárt okoznak mint hasznos, ezért célszerű mindenkinek megtalálni a számára legegészségesebb arany középutat.

Ha még mindig úgy érzed, hogy ötleted sincs hogyan élhetnél egészségesebben, egyáltalán mi az amit célszerű lenne változtatni, hol lehetne elkezdeni és mégis mi alapján tudnál haladni, akkor ebből a könyvből minden kérdésedre választ találhatsz. A hozzá tartozó Tervtáblák segítségével pedig napról napra, lépésről lépésre haladva alakíthatod ki a SZÁMODRA legegészségesebb életet: www.21napalatt.hu


NÉZD CSAK, 1 PILLANAT...

Egészségesebb, boldogabb, kiegyensúlyozottabb életre vágysz?

Megvan az elhatározás, de nem tudod merre indulj? Olvass bele INGYEN a könyvembe!
BELEOLVASOK A KÖNYVBE »
close-link
close-link

Megtaláltad az idei nyaralós könyved! 15% kedvezmény és ingyenes szállítás. Rendeld meg most!

ÉRDEKEL
close-link