Már megint a tavaszi fáradtság? Így győzd le:

Már megint a tavaszi fáradtság? Így győzd le:

Örülnöd kéne, hogy végre beköszöntött a tavasz, de Te már érzed is magadon a tavaszi fáradtság első tüneteit. És jönnek is, sorra egymás után:

  • már kora délután elhatalmasodik rajtad a fáradtság,
  • nehezebben koncentrálsz a munkádra,
  • fejfájás kínoz,
  • ingerlékenyebb és
  • aluszékonyabb vagy.

De miért lehet ez, amikor éppen minden az újjászületésről és a megújulásról szól?

Rossz hírem van: ez a szervezet normális reakciója, ahogy alkalmazkodni próbál a nyári életvitelhez.

Hiszen télen rövidebbek a nappalok, kevesebb napfényhez jut a szervezet és korábban is sütétedik, ilyenkor megnő a szervezet alvásigénye. A tavasszal azonban megnő a napsütéses órák száma és egyik napról a másikra pörgősebbé válnak a mindennapok, ez pedig átmeneti zavart okoz az alvás-ébrenlét bioritmusában.

A tavaszi fáradtságért ugyanakkor legalább ennyire tehetők felelőssé a táplálkozási szokások is. Az éghajlati adottságok miatt télen kevesebb friss gyümölcsöt és zöldséget fogyasztunk, helyettük a zsírosabb, kalóriadúsabb ételeket kívánja a szervezet, emiatt viszont a tavaszi hónapok elejére vitamin- és ásványi só hiány alakulhat ki.

De hogyan lehetne minél gyorsabban alkalmazkodni a szervezet megváltozott igényeihez?

Az életmód évszakhoz igazításával a tavaszi fáradtság kellemetlen tünetei gyorsan megszüntethetők vagy legalábbis jelentősen csökkenthetők:

1. Napfény

A tavasz első látható jele az egyre gyakrabban és egyre hosszabb ideig szikrázó napsütés. Élvezd Te is a meleg napsugarakat. Ülj ki a parkban egy szimpatikus padra, fordítsd az arcod a Nap felé, húnyd be a szemed és élvezd ahogy ímogatják az arcodat a napsugarak.

napfeny

2. Mozgás a szabadban

Ha már úgyis ilyen szép az idő, adja magát, hogy a konditerem helyett a napi edzést inkább a szabadban végezd el. Kocogj vagy biciklizz egyet a friss levegőn. Vagy egyszerűen csak sétálj reggel a munkába vagy hazafelé.

futas_szabadban

3. Egészséges étkezési szokások kialakítása

Gondold végig, mikor és miből eszel a legtöbbet? A legoptimálisabb, ha a napi étkezéseket 5 kisebb evésre tudod bontani. Lehetőleg mind az öt alkalommal egyél gyümölcsöt vagy zöldséget frissen, párolva vagy főzve. Ha a szervezetedet folyamatosan látod el tápanyaggal, akkor nem ugrál fel és le a vércukorszinted sem, és jelentősen csökkentheted a tavaszi fáradtság tüneteit.

egeszseges_eletmod

4. Pozitív gondolkodás

A tavasz az egyik legjobb időpont az pozitív gondolkodás előtérbe helyezéséhez. Ilyenkor annyi dolog van, aminek lehet örülni, amit meg lehet csodálni, gyönyörködni a színekben, élvezni az illatokat. Ülj ki Te is egy szép parkba, nézz körül és keresd a szép dolgokat!

pozitiv_gondolkodas

5. Több alvás

Elképesztően kevés tud lenni 24 óra, és sokszor csak este jut eszünkbe, hogy másnapra főzni is kéne, még néhány e-mailt meg kell válaszolni vagy halomban áll a vasalnivaló. Kézenfekvőnek tűnhet, hogy az alvásból csípünk le egy keveset, pedig a tavaszi fáradtság tüneteinek enyhítésére a pihenés az egyik legjobb módszer. Ne aggódj a vasalnivaló holnap is megvár, és akkor sem történik semmi, ha egy nap nem főzöl, hanem szendvics lesz az ebéd.

tobb_alvas

6. Több folyadék fogyasztása

A rendszeres folyadékfogyasztás az év minden időszakában fontos, tavasszal azonban egy kicsit még emelhetsz a megszokott mennyiségen. A tiszta víz támogatja a szervezet optimális működését, és segít megszabadulni a tél során felgyülemlett méreganyagoktól. Az olyan pozitív „mellékhatásairól” meg ne is beszéljünk, hogy szebb lesz a bőröd, jobb lesz a kedved vagy több lesz az energiád.

tobb_vizivas

7. Tápláló reggeli

Ugyan hétről hétre jelennek meg cikkek a reggeli mellett és ellen is, józan paraszti ésszel belegondolva, ha este 6-7 körül eszel utoljára, akkor ébredésig mégiscsak közel 12 óráig tápanyag nélkül maradt a szervezeted. Egy finom, tápláló reggelivel értékes vitaminokat és ásványi anyagokat vehetsz magadhoz, így könnyebben indul a reggel, több energiával állsz a napi feladatok elé is.

egeszseges_reggeli

Leírva nagyon egyszerűnek és könnyűnek tűnnek ezek a változtatások. Hiába olvasol azonban a módszerekről és megoldásokról, ha nem tudod átültetni a megszokott rend szerint élt mindennapjaidba.

Ebben segíthet azonban ez a könyv és a gyakorlatokat is tartalmazó Tervtábla »


NÉZD CSAK, 1 PILLANAT...

Egészségesebb, boldogabb, kiegyensúlyozottabb életre vágysz?

Megvan az elhatározás, de nem tudod merre indulj? Olvass bele INGYEN a könyvembe!
BELEOLVASOK A KÖNYVBE »
close-link

TURBÓZD FEL AZ IMMUNRENDSZERED!
10% kedvezmény és ingyenes szállítás a könyvemre! 

ÉRDEKEL
close-link