Miért egészségtelen a cukor?

Miért egészségtelen a cukor?

Minden egészséges életmóddal foglalkozó könyv, oldal és fórum egyhangúan vallja: hagyd el a finomított cukrot az étrendedből, az életedből! Annyi helyen látjuk, halljuk és olvassuk ezt, hogy talán már észrevétlenül suhanunk el emellett az intelem mellett, pedig mindannyian tisztában vagyunk azzal, hogy a finomított, hozzáadott cukor egészségtelen.

Miért egészségtelen, miért annyira káros, mi van a túlsúlyon és a cukorbetegségen túl, mit tartogat még a cukorfogyasztás magában? Amíg ezekre nem kapunk választ, addig nehéz lesz a leszokás.

Miért egészségtelen a cukor?

A cukor előtti időkből…

Érdekes kérdéseket vett fel a tény, hogy a cukor évezredeken keresztül ismeretlen fogalom volt az emberiség számára. Csak természetes módon, mézzel és gyümölcsökkel vitték be a szervezetükbe, mégis jól boldogultak.

Bár a mai cukor előállításához szükséges eljárás elődjét már időszámításunk előtt feltalálták, az igazi “tömeggyártás” csak a 15. században kezdődött meg. A cukornád ültetvényekért vívott háborúk több száz évig tartottak.

A cukor a 20. század elején már szerves részét alkotta a mindennapoknak, annak ellenére, hogy még luxuscikknek számított. Ma már sajnos ott is cukor van, ahol nem is gondolnák.

Mi a cukor?

Cukorról beszélünk akkor is, ha az ételeinkben természetesen előforduló glükózról, laktózról vagy fruktózról van szó, és akkor is, ha a cukorrépából vagy a cukornádból kivont ún. hozzáadott cukorról, pedig a különbség óriási.

A hozzáadott cukrot áztatással, préseléssel, meszes tisztítással, egy sor tisztító-finomító eljárással és kristályosítással állítják elő, míg előbbit a természet alkotja.

 cukorgyartas

A cukor hatásai a szervezetre

A világ ma közel 200 millió tonna cukrot termel és fogyaszt el, ebből Magyarországra kb. 125 ezer tonna jut. Ez a mennyiség ott van a boltok, a háztartások polcain, annak ellenére, hogy kutatások sora bizonyítja egészségkárosító hatásukat, amik túl mutatnak a túlsúlyon és a cukorbetegségen.

A cukor fogyasztás kockázatai:

  • megemeli az inzulinszintet,
  • befolyásolja az éhségérzet,
  • fáradékonnyá tesz,
  • növeli a szív- és érrendszeri betegségek esélyét,
  • elvonja a szervezettől a B-vitamint,
  • ingerültté tesz,
  • agresszív viselkedést válthat ki,
  • eredményezhet epehólyag-gyulladást,
  • végbélgyulladást,
  • köszvényt,
  • bizonyították, hogy bizonyos rákfajták kialakulásában is szerepet játszik,
  • árt a fogaknak
  • és a gyerekek hiperaktivitása is köthető a cukorhoz.

cukorfogyasztas

Miben van cukor?

Szinte mindenben! Ha nem figyelünk oda, akkor “észrevétlenül” habzsoljuk a cukrot a joghurtokkal, a konzervekkel, a kenyerekkel, a felvágottakkal és a pékárúval, amit cukros üdítőkkel, ízesített ásvány vizekkel és szörpökkel kísérünk.

Hogyan lehet megszabadulni a cukortól?

Ma már többféle megoldás közül is válogathatsz, amik 100%-ban tudják helyettesíteni a finomított cukrot. A legjobb, ha a természetes édesítőszereket választod, a sztíviát vagy a xilitet, mert a mesterséges cukorpótlók további mellékhatásokat vetnek fel.

A cukor mellőzésével is ugyanolyan ízletes ételek, italok és édességek készíthetők, a www.21napalatt.hu-n található receptek is mind ilyenek.

A cukor csak egy lépés az egészséges életmód felé, ezzel a könyvvel még többet elsajátíthatsz »»» 

Forrás: Egészséges életmód 21 nap alatt c. könyv

               www.wikipedia.hu


NÉZD CSAK, 1 PILLANAT...

Egészségesebb, boldogabb, kiegyensúlyozottabb életre vágysz?

Megvan az elhatározás, de nem tudod merre indulj? Olvass bele INGYEN a könyvembe!
BELEOLVASOK A KÖNYVBE »
close-link
close-link

Kérd a könyvet karácsonyra! 
15% kedvezmény és ingyenes szállítás! 

ÉRDEKEL
close-link