Napi 3 liter víz – én így csinálom

Napi 3 liter víz – én így csinálom

Tiniként és fiatal felnőttként egyáltalán nem érdekelt az egészséges életmód, így persze arra sem figyeltem, hogy mennyi az optimális folyadékfogyasztás a méreteimhez képest. Jó, ha napi 1-1,5 liter vizet ittam. Aztán ahogy egyre többet tudtam meg az egészséges életmódról és tudatosult bennem, mennyire fontos a rendszeres, megfelelő mennyiségű folyadékfogyaszás, egyre inkább elkezdtem a vízfogyasztásra is odafigyelni.

Kezdetben trükköket vezettem be:

  • minden reggelt egy nagy pohár vízzel indítottam,
  • mindenhova vittem magammal vizet,
  • a lakás több részére is tettem poharakat, hátha…
  • az irodában magam mellé készítettem egy 1,5 literes üveget, azzal a céllal, hogy azt a nap végére meg kell inni,
  • próbálgattam a különböző ásványvizeket, hátha az egyik majd jobban ízlik.

A kislányom születése és a szoptatás nagy ugrást jelentett. A megfelelő mennyiségű tejtermeléshez nyilván megfelelő folyadékbevitelre is szükség volt, így ekkor még jobban ügyeltem a vízivásra. Minden egyes szoptatás után ittam egy pohár vizet és éjszaka is, ahányszor csak keltem a kicsihez. Így fordulhatott elő, hogy egy éjszaka alatt akár 1,5 liter víz is lecsúszott. :)

Ez az időszak segített hozzászoktatni a szervezetemet a megnövekedett vízfogyaszáshoz, ma pedig már igénylem is a több vizet. Bejött azonban egy újabb probléma: abbahagytam a szoptatást. Eltűnt a jó kis rendszerem, nem volt mihez kötni az ivást. És a sok napi teendő mellett, bizony néha ez volt az, amiről megfeledkeztem. Csak este jutott eszembe, hogy csak néhány pohár vizet ittam egész nap, és akkor kezdtem pótolni. Nyilván ez sem volt jó megoldás.

Daily Water – emlékeztető

És akkor eszembe jutott! Ha ennyire kell a rendszer a víziváshoz, akkor meg kell találni a módját, hogy rendszerezni tudjam. Az okostelefonok korában pedig mi más segíthet, mint a telefonom?!

Kerestem egy szuper kis applikációt, amellyel ellenőrizhetem, mennyit ittam aznap. A Daily Waterre esett a választásom. Néhány hete használom, de teljesen bevált.

Induláskor beállítottam, hogy naponta mennyi vizet akarok meginni és mekkora pohárból fogok inni. Átgondoltam a napomat, mikor tudok jobban figyelni a vízivásra és mikor jelentene gondot, hogy a wc-re kell mászkálnom. Ennek megfelelően beállítottam 10 időpontot, amikor jelezni fog a telefonom, hogy itt az ideje inni egy pohár vizet.

daily_water_1

Nap közben aztán kapom az értesítéseket és szorgosan jelölgetem, ha megittam a megadott mennyiséget.

Azt kell, hogy mondjam, nálam ez a módszer tökéletesen bevált. Az elmúlt 1 hónap adatait visszanézve a napi 10 pohár víz a legtöbb napon megvolt, sokszor a 13-at is elérem. Motiváltabb vagyok és büszke magamra. A hozadékként kapott előnyök viszont meglepetésként értek:

daily_water_2

  • már néhány nap után éreztem, hogy sokkal több az energiám,
  • kreatívabb vagyok és könnyebben megy a munka,
  • jobban tűnöm a stresszt,
  • nyugodtabb és kiegyensúlyozottabb vagyok,
  • jobb a kedvem,
  • ritkábban vagyok éhes,
  • szebb lett a bőröm.

Te mennyit iszol egy nap? Trükköznöd kell, vagy nem is kell rá figyelned? Van esetleg egy jobb módszered? Meséld el!


NÉZD CSAK, 1 PILLANAT...

Egészségesebb, boldogabb, kiegyensúlyozottabb életre vágysz?

Megvan az elhatározás, de nem tudod merre indulj? Olvass bele INGYEN a könyvembe!
BELEOLVASOK A KÖNYVBE »
close-link
close-link

Megtaláltad az idei nyaralós könyved! 15% kedvezmény és ingyenes szállítás. Rendeld meg most!

ÉRDEKEL
close-link