5 Tipp, hogy sikerüljön betartanod az újévi fogadalmadat

5 Tipp, hogy sikerüljön betartanod az újévi fogadalmadat

A legtöbb ember újévi fogadalmai között szerepel, hogy január 1-től egészségesebben fog élni, odafigyel a rendszeres testmozgásra és többet fog pihenni. A legtöbben óriási lelkesedéssel vetik bele magukat a változásba, jönnek az újabb és újabb edzőgépek, edzőruhák, applikációkat töltenek le, hogy figyelni tudják az eredményeket, vad salátaevésbe kezdenek és bevásárolnak zöldségekből, gyümölcsökből, biotermékekből.

Aztán ahogy eltelik az első hét, már csökken a lelkesedés, a várt eredmények nem jönnek egyik napról a másikra, nem ízlenek az új összetevőkből készült ételek, tanácstalanok, hogy mit is lehetne belőlük készíteni, a napi edzés is túl fárasztó és egyedül amúgy is olyan unalmas. Mennyivel egyszerűbb begubózni egy jó film elé vagy megrendelni az ebédet a közeli étteremből.

És aztán ez ismétlődik évről évre. És azt kell, hogy mondjam, hogy ez teljesen természetes folyamat.

Lehet, hogy kiábrándító lesz, de az életmódváltás nem megy egyik napról a másikra. (akiknek igen, ott sokszor nagyon erős motiváció pl. egy komoly betegség áll a háttérben)

Az egészséges életmódra meg kell érni, el kell jutni, fejben, gondolkodásban, igényben.

Hiba azt gondolni, hogy az évtizedek alatt kialakult szokások egyik napról a másikra megváltozhatnak. Fokozatosan, lépésről lépésre haladva igen. És a jó hír, hogy így lesz igazán sikeres, eredményes és tartós a változás.

Könnyű megváltoztatni a hozzáállást, de annál nehezebb a viselkedést. Ha pedig egészségesen szeretnél élni, akkor az utóbbira is szükséged lesz.

Ha szilveszterkor te is megfogadtad, hogy egészségesebben fogsz élni, akkor a legjobb helyen vagy. Adok most néhány tippet, hogy lassan, fokozatosan, a saját tempódban, a saját igényeidhez igazítva, a saját érettségi szintedhez mérten sikerüljön betartani a magadnak tett ígéretedet.

5 Tipp, hogy sikerüljön betartanod az újévi fogadalmadat

1. Tűzz ki reális célokat

A “holnaptól egészségesebben fogok élni” nem reális cél, mert az egészséges életmód nagyon szerteágazó. Része a táplálkozás, a folyadékfogyasztás, a mozgás, a gondolkodás stb. Hirtelen valószínűleg azt sem tudnád, hol és hogyan kezdj hozzá.

Haladjunk lépésenként.

Tűzd ki fő célként, hogy egészségesen szeretnél élni. Ez eddig ok. És most bontsd ezt apró részcélokra.

Hogyan szeretnél étkezni?
Mennyit és mit szeretnél mozogni?
Mit fogsz elhagyni a jelenlegi egészségtelen szokásaid közül?

Vegyél sorra mindent, írd le akár és válassz ki közülük egyet, amelyikkel elkezded a változást. Építsd be ezt az egy egészséges szokást az életedbe, és amikor már teljesen magadénak érzed, ha a mindennapjaid része, akkor jöhet a következő kis cél. És így, lépésről lépésre haladva sokkal eredményesebb leszel.

2. Részesítsd előnyben a tiszta ételeket

A feldolgozott, tartósítószerekkel, színezékekkel, ízfokozókkal, finomított cukorral tömött készételek rendkívül praktikusak, de teljesen átalakítják az ízlést. Egyre nagyobb adagokat, egyre többet szeretnénk belőle enni, miközben a friss zöldségek és gyümölcsök íztelennek tűnnek. Jól ki van ez találva.

Nézd végig a hűtőszekrényed tartalmát, mi mindent tartalmaznak a benne található termékek, és a következő bevásárláskor ügyelj, hogy csak tiszta összetevőket tartalmazó ételek kerüljenek a kosárba. Így szép lassan kicserélődik majd az éléskamrád tartalma.

Az egészséges, tiszta ételek fogyasztása kezdetben talán szorongással jár majd, mert több időt igényel, több helyen kell bevásárolni, új recepteket kell tanulni, megismerni. Épp ezen véreznek el a legtöbben, de nem kell mindent azonnal lecserélned. Kezdd a felvágottakkal, következő héten jöhetnek a tejtermékek (ha eszel egyáltalán), aztán jöhet néhány új gabona a harmadik héten. Így minden héten csak plusz 5-10 percet vesz el a bevásárlás, de legalább elindul a változás.

3. Határozd meg a “MIÉRT”-et

Miért szeretnél egészségesebben élni? Mert mindenhol azt hallod, hogy ezt kell tenned? Mert egészségügyi problémáid vannak? Kevés az energiád? Csúnya a bőröd, ekcémás foltjaid vannak vagy fénytelen a hajad? Folyton feszült és fáradt vagy?

Ha meghatározod magadnak, hogy miért szeretnél változtatni, és pontosan el tudod képzelni, le tudod írni, hogy milyen pozitív változást hoz majd az új életmód az életedbe, akkor sokkal könnyebb lesz a labdán tartani a szemed. Ha minden egyes erőfeszítés közben elképzeled, hogy ezt most éppen miért csinálod, akkor az segít átlendíteni a nehézségeken is.

4. Egyél több gyümölcsöt és zöldséget

Igen, az egészséges életmód egyik alapja, hogy sok friss gyümölcsöt és zöldséget kell fogyasztani, de ez nem mindig megy egyszerűen. Kezdetben szoktasd rá magad, hogy minden egyes étkezés mellé teszel egy maréknyi friss salátát, délutánonként eszel egy almát vagy banánt. Az elején nem lesz egyszerű, de ahogy megszokod, úgy lesz egyre könnyebb majd.

A gyümölcs- és zöldségfogyasztás felturbózására remek megoldás a turmixok készítése. Igen, ez is macerás, mert receptet kell keresni, be kell vásárolni, viszont néhány nap után érezni lehet a változást, és az erőt ad majd a továbbiakhoz.

Próbáld ki a 21 napos turmix kihívást!

Ennek a lényege, hogy 21 napon keresztül minden nap megigyál 1 turmixot. Adom hozzá a recepteket, a bevásárlólistát, neked csak el kell készítened valamikor a nap folyamán és elfogyasztani.

Azonnal elkezdheted, könnyen kivitelezhető (csak egy turmixgép vagy botmixer kell hozzá), isteni finomak és néhány nap után érezni fogod a változást.

Regisztrálj itt ingyen »

Indul a 21 napos tavaszváró turmixkihívás

5. Távolítsd el a kísértést

Saját magamon is észrevettem, hogy ha egészségtelen, cukros termékek vannak otthon, akkor könnyebben nyúlok hozzájuk. Ezért a legjobb, amit tehetsz, hogy eltávolítod a kísértést teremtő ételeket.

Mehet minden, ami finomított cukrot, lisztet, túl sok sót vagy ízfokozót tartalmaz. Jó hír, hogy ha táplálóbb ételeket fogyasztasz és nem ingadozik nap közben a vércukorszinted folyton, akkor nem is kívánja majd ezeket a szervezeted. Ha pedig az ízlelőbimbóid hozzászoknak a tiszta ízekhez, akkor túl édesnak, sósnak, fűszeresnek is fogod majd érezni őket.

Továbbra is erősen él benned a vágy, hogy egészségesebben élj?
Olvasd el az Egészséges életmód 21 nap alatt című könyv 1. fejezetét akár most rögtön!

Itt tudsz beleolvasni »