A legjobb őszi-téli egészséges alapanyagok főzéshez, sütéshez

A legjobb őszi-téli egészséges alapanyagok főzéshez, sütéshez

Régebben mindig szomorúan fogadtam az őszt és a telet, mert le kellett mondanom a kedvenc friss zöldségeimről és gyümölcseimről. Ez azonban már egyáltalán nincs így, sőt várom ezt az időszakot, mert telis-tele van finomabbnál finomabb alapanyagokkal, amelyeket a piacokon és a nagyobb üzletekben is be tudok szerezni.

Ha te is végigcsináltad a legutóbbi 21 napos őszi immunerősítő turmix kihívást, akkor már kaptál egy kis ízelítőt a kedvenc szezonális alapanyagaimból, de most a teljes listámat megosztom veled.

A legjobb őszi-téli egészséges alapanyagok főzéshez, sütéshez

Őszi-téli gyümölcsök

Gyümölcs nélkül nem kell fel a nap nálunk, hiszen minden reggelt egy friss turmix-szal indítunk. A főbb alapanyagokat ilyenkor kicserélem, téliesítem az ízeket és még jobban odafigyelek a vitamin- és tápanyagtartalomra.

Ezek a legjobb őszi-téli gyümölcsök:

  • alma
  • birsalma
  • áfonya
  • füge
  • gesztenye
  • körte
  • szilva
  • szőlő
  • őszibarack
  • szeder
  • banán
  • nektarin
  • avokádó
  • narancs
  • citrom
  • lime
  • grépfrút
  • ananász
  • kivi
  • mangó

Igen, tudom, hogy ezek közül jó néhány nem terem meg kis hazánkban, de az egzotikus gyümölcsöktől ebben az időszakban roskadoznak a hiperek polcai, aminek én sosem tudok ellenállni.

Vigyázni kell, mivel a legtöbb déli gyümölcs úgymond hidegérzékeny, nem tesz jót nekik a hűtőszekrény, elvesztik zamatukat és állagukat is.

oszi-teli-alapanyagok

Őszi-téli zöldségek

A zöldségek nagyon sokoldalúak tudnak lenni, hiszen minden étkezéshez, sőt még a turmixokhoz is jól passzolnak. Ősszel és télen szívesen teszek zöldségeket saláta, leves, köret és turmix formájában is asztalra, amelyeknek mindig nagy sikerük van. Az egészséges receptek között is találsz jó pár zöldséges receptet, amit pár perc alatt is összedobhatsz.

Ezek a legjobb őszi-téli zöldségek:

  • brokkoli
  • fokhagyma
  • gyömbér
  • kínai kel
  • vöröskáposzta
  • paradicsom
  • cékla
  • sárgarépa
  • sütőtök
  • káposzta
  • zeller
  • édesburgonya

Ezek közül is van egy pár, amit frissen nem lehet már kapni, de a paradicsom kiváltására például sokszor használom a szárított verziót, amiért egyszerűen rajongok.

NÉZD CSAK, 1 PILLANAT...

Egészségesebb, boldogabb, kiegyensúlyozottabb életre vágysz?

Megvan az elhatározás, de nem tudod merre indulj? Olvass bele INGYEN a könyvembe!
BELEOLVASOK A KÖNYVBE »

Őszi-téli magok

A magok rendkívül gazdag tápanyagforrások, jól illenek a főételekhez, a salátákhoz és a turmixokhoz is, sőt az egészséges süteményekhez is.

Ezek a legjobb magok az őszi-téli szezonra:

  • dió
  • mandula
  • földimogyoró
  • tökmag
  • chiamag
  • útifűmaghéj
  • lenmag

A chiamagból például mennyei reggelit tudsz készíteni így.

Télben a nyár

Sokszor kérdezik tőlem, hogy milyen beszerzési forrásokat használok. A leginkább a friss, piacon beszerzett, termelőktől megkaparintott zöldségeket és gyümölcsöket kedvelem, amelyekhez viszont nem lehet az év egészében hozzájutni.

A fagyasztó nagyon jó barátom, hiszen rengeteg zöldséget és gyümölcsöt lefagyasztok, sőt ha vákuum segítségével a levegőt is kiszívom a zacskóból, amiben elteszem, akkor az ízük is olyan, mintha frissek lennének.

Ez az én trükköm arra, hogyan csempésszek nyári ízeket a télbe.

Kíváncsi vagy hogyan használom fel ezeket az alapanyagokat? Kövesd receptjeimet itt »

Forrás: Egészséges életmód 21 nap alatt


NÉZD CSAK, 1 PILLANAT...

Egészségesebb, boldogabb, kiegyensúlyozottabb életre vágysz?

Megvan az elhatározás, de nem tudod merre indulj? Olvass bele INGYEN a könyvembe!
BELEOLVASOK A KÖNYVBE »
close-link
Iratkozz fel a 21napalatt hírlevél értesítőre és máris Tiéd a
10% kedvezmény 
az Egészséges életmód 21 nap alatt könyved árából.
close-link
Iratkozz fel a 21napalatt hírlevél értesítőre és máris Tiéd a
10% kedvezmény 
az Egészséges életmód 21 nap alatt könyved árából.
close-link