Főzés tejtermékek nélkül

Főzés tejtermékek nélkül

Amikor néhány évvel ezelőtt kiderült, hogy nem bírja a szervezetem a tejtermékeket, és a fogyasztásuk okozza a bőrpanaszaimat, először teljesen kétségbe estem. Nagyon szerettem a joghurtokat, a sajtokat, a tejfölt és persze a tejszínt is. Viszont néhány hét tejmentes diéta bebizonyította, hogy tényleg jobb nekem nélkülük. Na, ekkor voltam csak igazán gondban, akkor mit iszunk majd reggel? Mivel fogok főzni? Mit használjak tejszín helyett? Aztán minél inkább beleástam magam a témába, annál könnyebb lett, és annál több más alternatívát találtam a tej helyett. Ma már teljesen természetes, hogy nem iszok tejet és a főzést, sütést, reggelikészítést is meg tudom oldani nélküle. Megmutatom, én hogyan csinálom.

NÉZD CSAK, 1 PILLANAT...

Egészségesebb, boldogabb, kiegyensúlyozottabb életre vágysz?

Megvan az elhatározás, de nem tudod merre indulj? Olvass bele INGYEN a könyvembe!
BELEOLVASOK A KÖNYVBE »

Reggeli tej és kakaó helyett növényi tejek

Régen nagyon sok tejet ittam és el sem tudtam képzelni a reggeleket egy pohár friss tej nélkül. Aztán amikor áttértem a turmixokra, ez az igényem elmúlt. Ma pedig, ha a gyümölcslé mellé valami mást is kívánok, vagy meleg italra vágyom, akkor kókusz- vagy mandulatejből főzök házi kakaót, vagy csak magában, natúr iszom. De ugyanúgy használható a tejes turmixokba is a növényi tej a hagyományos helyett. Házi rizstej 5 perc alatt.

Főzelékek sűrítése

A legtöbb főzelék eredeti receptjében tej vagy tejföl szerepel sűrítőként, de sokkal egészségesebb, ha egyszerűen magával sűríted. Ehhez merd ki a levét, és a levet és a zöldséget folyamatosan adagolva turmixold addig, amíg megfelelő mennyiséget és sűrűséget kapsz. Erre a célra a kézi botmixer a legmegfelelőbb. Jó megoldás még, ha 1 szem sárga burgonyát is a főzelékbe főzöl, ez nagyon jó sűrítésre és több főzeléked lesz. De mindig van itthon tápiókakeményítő is, az is bevált. Ha viszont ragaszkodsz a krémes állaghoz, akkor zabtejszínt vagy rizstejszínt is használhatsz.

Vaj helyett zöldséges kenőkék

Az egyik legnagyobb lemondás nekem a vaj volt. Imádom az ízét, az állagát, el sem tudtam képzelni, hogy más is kerülhet a kenyeremre friss vaj helyett. Aztán felfedeztem a zöldséges kenőkéket, de szoktam készíteni tonhalkrémet, tojáskrémet és brokkolikrémet is. Bármelyiket is választod, új élmény lesz. Kóstold meg a sárgarépakrémet vagy a fűszeres vöröslencsekrémet. Itt egy szuper brokkolikrémes melegszendvics ötlet.

Süteményekbe növényi tej

Palacsintába, piskótába és más süteményekbe is egyszerűen kicserélhető a tej növényi tejekre. A rizstej semleges, a mandulatej édesebb, a kókusztej pedig enyhén kókuszos ízvilágú.

Sajt helyett vegán sajt

A sajt elhagyása másik nagy szívfájdalmam volt, a fél éves diétát teljesen sajtmentesen töltöttem. Érdekes, hogy néhány hét után már nem is hiányzott. Azóta már újra eszem keménysajtokat, de lágysajtok továbbra is tabunak számítanak. Jó alternatívát jelentenek ugyanakkor a vegán sajtok. Ezek közül kókuszolajból készült változatot válassz. Sőt, lehet találni belőlük ízesített változatokat is. Te mivel helyettesíted a tejet és a tejtermékeket? Írd meg kommentben!


NÉZD CSAK, 1 PILLANAT...

Egészségesebb, boldogabb, kiegyensúlyozottabb életre vágysz?

Megvan az elhatározás, de nem tudod merre indulj? Olvass bele INGYEN a könyvembe!
BELEOLVASOK A KÖNYVBE »
close-link
Iratkozz fel a 21napalatt hírlevél értesítőre és máris Tiéd a
10% kedvezmény 
az Egészséges életmód 21 nap alatt könyved árából.
close-link
Iratkozz fel a 21napalatt hírlevél értesítőre és máris Tiéd a
10% kedvezmény 
az Egészséges életmód 21 nap alatt könyved árából.
close-link