Így szoktasd rá magad a sportra

Így szoktasd rá magad a sportra

Amikor eszembe jutott, hogy meg kellene írnom az Egészséges életmód 21 nap alatt című könyvet, az alapvető érv a rendszeresség és az egészséges szokások kialakításának nehézsége volt. Mindenki hallotta már, hogy a fehér liszt nem egészséges, hogy a finomított cukor bizony nem csak az elhízásban játszik fontos szerepet, de valahogy mégis annyira nehéz változtatni. És igen, egyedül valahogy minden még sokkal nehezebbnek tűnik.

Aztán ott vannak a monoton hétköznapok, a stresszes időszakok, az egyre növekvő munkahelyi követelmények és az otthoni elvárások, és hiába nagy a lendület, hiába az eltökéltség, a rendszer nélkül egy idő után alábbhagy a lelkesedés, lassan-lassan minden visszaáll a megszokott kerékvágásba.

Az elmúlt időszakban velem is ez történt, és egy napon azt vettem észre, nemcsak hogy lecsökkent a sport és a mozgás az életemben, hanem bizony mára szinte el is tűnt. Igen, én is magyaráztam magamnak, hogy ez most egy ilyen időszak, nagy a hajtás, inkább a kislányommal akarom tölteni az időt, stb.

De nem! Egyik hajnalban, ahogy épp a konyhában ittam a reggeli vizemet elgondolkodtam: amíg rendszeresen sportoltam sokkal kiegyensúlyozottabb voltam, jobban bírtam a munkahelyi feszültségeket, rugalmasabban álltam a mindennapok nehézségeihez, jobb volt az általános hangulatom is. És ezt kérem vissza! Nagy volt az elhatározás, hogy majd akkor ma este újra ráállok a futópadra, megint rendszeresen fogok tornázni. De mire eljött az este, hullafáradt voltam, és semmi erőm nem maradt az edzéshez. Mást kellett kitalálnom.

Elkezdtem hát keresni a megoldásokat, hogyan tudnám magam rávenni a rendszeres mozgásra, és van néhány szuper tippem, amik neked is segíthetnek, ha éppen hasonló cipőben jársz:

Fix edzésnap

A legfontosabb, ami hiányzott a rendszeresség volt, ezért kitűztem kezdetben egy napot, amikor biztosan edzeni fogok. Úgy döntöttem, ha törik, ha szakad, márpedig ezen a napon sportolni fogok.

tervezd_meg

A megfelelő sportág

A második legfontosabb lépés a megfelelő sportág kiválasztása, hiszen változunk, az elvárásaink és a céljaink is változnak, ennek megfelelően a sportágat is érdemes időnként váltani. Lehet, hogy korábban a pörgős, hajtós edzések váltak be, mára viszont a nyugodtabb, magadra figyelős jóga lesz a jó választás. Teszteld, hogy melyiktől érzed jobban magad.

Haladj lépésről lépésre

Óvva intelek attól, hogy egyből kondibérletet vegyél, haladj inkább lépésről lépésre és szoktasd hozzá fokozatosan magad a sporthoz, hogy tényleg rendszeres is maradjon. Először csak heti egy, aztán heti kettő, majd heti három. Figyeld mindig a tested jelzéseit, hogyan változol a sport hatására, mi tesz jót, mi dob fel, mitől érzed jobban magad.

Kezeld a kifogásokat

Valószínűleg a te fejedben is megszólal majd a kisördög, hogy jobb lenne inkább pihenni, elnyúlni az ágyon és megnézni egy filmet, de ne engedj! Ha a kisördög nagyon tiltakozik a sport ellen, akkor cselezd ki. Menj reggel gyalog a munkába, vedd elő a biciklidet, szállj le korábban a buszról vagy tegyél egy nagy sétát munka után. Nem számít, hogyan kezded, a lényeg, hogy minél inkább szoktasd magad a mozgáshoz. Én imádom a hajnali sétákat, amikor még nincs szinte senki az utcán, ébred a város, látom felkelni a napot. Soha nem bírom ki mosolygás nélkül, és máris jobban indul a nap.

Légy következetes

Mindig gondolj arra, hogy ezt magadért csinálod, te fogod magad jobban érezni, te érsz majd el jobb eredményeket. Nem kell senkinek megfelelned, magadért azonban te tartozol feleleősséggel, ezért légy következetes. Tartsd a kitűzött edzésnapokat, keresd az újabb és újabb megoldásokat, tesztelgesd, mi válik be a leginkább.

Hallgass zenét

A zene az egyik legjobb hangulatjavító. Kezd el hallgatni a kedvenc számaidat, keress vidám, pörgős zenéket, ezek növelik a jókedvet és szinte táncra kényszerítenek. Ne állj ellen, táncolj bátran, garantált, hogy utána jobban fogod magad érezni, és lehet, hogy még izomlázad is lesz másnapra.

tanc

Még egy kis motiváció

A Revista de Psycologia del Deporte nevű spanyol szaklapban megjelent kutatás szerint már a közepes fizikai aktivitás is 50%-kal növeli a lelki egészséget. A vizsgálatban 1422 madridi felnőtt testi és lelki egészségét és edzési szokásait elemezték. Az eredmények szerint az aktívabbak védettebbek voltak a mentális betegségekkel szemben, és azok akik redszeresen edzettek 50%-kal kevésbé szenvedtek ilyen jellegű problémáktól. A hír arra nem tért ki, hogy a mentális betegségeket okozó egyéb tényezőket mennyire vizsgálták az elemzés során, a sport pozitív hatásai azonban megkérdőjelezhetetlenek. Ha nem hiszed, próbáld ki!


NÉZD CSAK, 1 PILLANAT...

Egészségesebb, boldogabb, kiegyensúlyozottabb életre vágysz?

Megvan az elhatározás, de nem tudod merre indulj? Olvass bele INGYEN a könyvembe!
BELEOLVASOK A KÖNYVBE »
close-link
close-link

Megtaláltad az idei nyaralós könyved! 15% kedvezmény és ingyenes szállítás. Rendeld meg most!

ÉRDEKEL
close-link