Top 5 legegészségesebb hal

Top 5 legegészségesebb hal

Ha elhatároztad, hogy igenis egészségesen fogsz élni, akkor bizony nem hagyhatod ki a halakat az étrendedből. Korábban már írtam arról, miért nélkülözhetetlen eleme az egészséges étrendnek, most a legjobb, legfinomabb és legegészségesebb halhúsokról hoztam egy kis összefoglalót.

1. Tőkehal

A tőkehal a gyerekek körében is közkedvelt halrudacskák alapjául szolgál, így nem ismeretlen a magyar háztartások előtt sem. Azonban nem kimondottan rudacska formájában a legegészségesebb, hanem filéként felszolgálva, párolva vagy grillezve.

A tőkehalat rengeteg féle módon el lehet készíteni, erre a legjobb bizonyíték, hogy Portugáliában, ahol ez a halfajta a legnépszerűbb, legalább 365 különböző módon tudják tálalni.

Ha ilyen sokféleképpen nem is, vajmártással, tejszínes szószban, párolt zöldségekkel és zöldfűszerekkel megbolondítva te is tudod variálni.

2. Tonhal

A tonhal steak formájában verhetetlen, de a konzerves változatból is 5 csillagos fogást varázsolhatsz. Az egyik legjobb Omega3-zsírsavforrás, amivel megtorpedózhatod a zsírpárnákat magadon.

Magában pirítóssal, salátának vagy szendvicskrémnek elkészítve ajánlom.

Kedvenc tonhalas receptjeim:
- tonhalkrémes pirítós »
- avokádós tonhalsaláta »
- tonhalas-babos káposztasaláta »

tonhalas_babos_kaposztasalata

3. Lazac

Talán a halak királynőjének is nevezhetjük, hiszen szinte fűszerek nélkül is pazar ízekkel kápráztatja el ízlelőbimbóidat. Kutatások szerint a diéták legjobb halétele, ugyanis segít abban, hogy gyorsabban szabadulj meg a súlyfeleslegtől.

Szintén kiváló Omega3-forrás, és remek választás az ünnepi asztalra is, például a közelgő Valentin-napra.

Így készül a mézes-fokhagymás lazac »

4. Szardínia

A szardíniát is többnyire konzerv formájában találod meg a boltok polcain. Nagyon sok Omega3-at tartalmaz és a higanytartalma is kifejezetten alacsonynak mondható.

Szardíniás pirítós

Hozzávalók:
2 szelet teljes kiőrlésű kenyér
1 kevés vaj
3 ek szardínia

Elkészítés:
A konzervből vegyél ki 3 evőkanálnyit, aprítsd rusztikusra és keverd össze a vajjal. Kend meg vele a megpirított kenyereket!

szardinia

5. Pisztráng

Világszerte a pisztrángot tenyésztik a legnagyobb mennyiségben, így ehhez a halfajtához rengeteg kutatás kapcsolódik, számos vizsgálat igazolja jótékony hatásait és magas vitamintartalmát. Többek között bővelkedik A-, B12- és D-vitaminban, és a halaktól megszokott módon Omega3-ban is.

Grillezve, sütve, pácolva, füstölve a legfinomabb.

Kedvet kaptál a halfogyasztáshoz? Olvass többet a pozitív hatásairól itt »


NÉZD CSAK, 1 PILLANAT...

Egészségesebb, boldogabb, kiegyensúlyozottabb életre vágysz?

Megvan az elhatározás, de nem tudod merre indulj? Olvass bele INGYEN a könyvembe!
BELEOLVASOK A KÖNYVBE »
close-link
close-link

Hamarosan indul a 21 napos
Nyárköszöntő Salátakihívás.
Kattints a gombra a részletekért!

ÉRDEKEL
close-link