20 ok, amiért minden nap egyél salátát

20 ok, amiért minden nap egyél salátát

A saláta nem csak a nyulak, a vegetáriánusok és diétázók eledele. Sokan tévesen az éhezéssel, önmegtartóztató életmóddal azonosítják, pedig a salátafogyasztás számtalan pozitív hatással bír. Nagy salátarajongóként össze is gyűjtöttem 20 érvet a mindennapi salátázás mellett. Fusd át a listát!

NÉZD CSAK, 1 PILLANAT...

Egészségesebb, boldogabb, kiegyensúlyozottabb életre vágysz?

Megvan az elhatározás, de nem tudod merre indulj? Olvass bele INGYEN a könyvembe!
BELEOLVASOK A KÖNYVBE »

1. Friss gyümölcsök & zöldségek

Az ajánlások szerint napi 5 adag friss gyümölcsöt és zöldséget kellene elfogyasztanunk ahhoz, hogy változatosan biztosítsuk szervezetünk számára a vitaminokat és az ásványi anyagokat. 5 adag viszont nem kevés, ezért be kell építenünk őket a főétkezésekbe. Salátával a reggelidet, ebédedet és vacsorádat is feldobhatod.

2. Természetes rostforrás

A saláták alapjául szolgáló leveles zöldségek a természetes rostok legjobb forrásai. Ha elegendő mennyiséget fogyasztunk belőlük, csökkenthetjük a rossz koleszterinszintet, segíthetjük a vércukorszintük szabályozását, és támogathatjuk emésztésünk működését is.

mediterran_csicseriborsosalata

3. Vitaminok tárháza

Az Egészséges életmód 21 nap alatt c. könyvben külön fejezetet szenteltem a gyümölcsök és zöldségek jótékony hatásainak. Ahogy ott is írtam, változatosan megválasztott alapanyagokkal szinte az összes vitaminhoz hozzájuthatunk természetes forrásból is.

4. Nélkülözhetetlen ásványi anyagok

A kalcium, magnézium, vas, folsav, cink, csak pár a fontos ásványi anyagokból, amelyekre szüksége van szervezetünknek. A zöldségek és gyümölcsök ezek felvételét és beépülését is segítik.

5. Fontos antioxidánsok

A csapból is az folyik, milyen fontos a különböző antioxidáns-tartalmú élelmiszerek fogyasztása. Nos, a zöldségeken és gyümölcsökön keresztül ehhez is egyenes út vezet.

kapros_uborkasalata

6. Nagy adag, kevesebb kalória

Az nem vitás, hogy a diétás étrend alapja a saláta, hiszen sokkal kevesebb kalóriát tartalmaz, mint egy szénhidrátokkal megpakolt tányér. Ugyanakkor az adagot nem szükséges belőle csökkentünk, így kevesebb kalóriabevitellel lakhatunk ugyanolyan jól.

7. Egészséges zsírok – egészséges magok

A saláták gyakori alapanyagai a különböző magok. Mandula, dió, fenyőmag, napraforgómag, csak hogy a legnépszerűbbeket említsem. Ezek nemcsak finom ízt adnak, hanem az egészséges zsírok kiváló forrásai.

8. A nyers zöldség- és gyümölcsfogyasztás legjobb módja

Köztudott, hogy a legmagasabb vitamintartalom akkor van a gyümölcsökben és zöldségekben, ha azokat nyersen fogyasztjuk. Erre is a saláta a legjobb megoldás.

tonhalas_babos_kaposztasalata

9. Könnyen emészthető

Magas rosttartalmának köszönhetően könnyen emészthető, így nem terheli meg a gyomrot és a beleket. Pont ezért kiváló választás vacsorára is.

10. Segít a méregtelenítésben

Közeledik a tavasz, így itt az idő rendbe tenni a testet és az emésztőrendszert is. A rendszeres salátafogyasztás ebben is segít, hiszen megkönnyíti az anyagcserét, az antioxidánsok pedig megkezdik a méreganyagok felszámolását.

11. Erősíti a csontokat

A zöldlevelesekben található K-vitamin növeli a csontsűrűséget, ami erős csontokat eredményez. A spenótos saláta nagyon jó választás, nem hiába volt Popeye is olyan erős.

almas_afonyas_kaposztasalata

12. Fejleszti az izomzatot

Még mindig gondoljunk Popeye-ra, aki spenóttal biztosította izmai számára az energiát. Utánozzuk mi is!

13. Jót tesz a szemnek

Pontosabban a zöldlevelesekben található karotinoidoknak lesz hálás szemünk, mivel megvédi a káros szabad gyökök kialakulásától.

14. Védelmezi a szívet

A saláták friss alapanyagai telis-tele vannak antioxidánsokkal, a hozzájuk kínált hidegen sajtolt olajak és magocskák pedig egészséges zsírokkal. Ezek mind támogatják a szív működését.

15. Szebbé teszi a bőrt

A szép bőr vitaminjai, az A-, B-, C-, D- és az E-vitamin. Ezekkel változatosan töltheted fel szervezetedet, ha minden nap eszel salátát.

IMG_0857_retus

16. Segít elérni az egészséges testsúlyt

Mivel könnyen emészhető, magas a rosttartalma és alacsony a kalóriaszintje, kiváló diétás eledel. Olyan, amivel nem éhezel és az egészségedre is ügyelhetsz.

17. Hús nélkül is tápláló

Ha nincs idő húst pácolni és sütni, a saláta akkor is jó választás. Gabonafélékkel, rizzsel, quinoával, kölessel, bulgurral, kuszkusszal dúsítva laktató fogást varázsolhatsz belőle.

18. Öntetekkel variálható

Natúran, olajjal, natúr joghurttal vagy saját készítésű fűszeres dressinggel máris 4 különböző salátát kapsz ugyanazokból a zöldségekből, gyümölcsökből.

19. Könnyű elkészíteni

A salátakészítéshez nem kell konyhafőnöknek lenni, csak szeletelni kell, keverni és kész is!

20. Mert finom

És végül jöjjön a legfontosabb érv mellette: FINOM. Önmagában is, szendvics és húsok mellé is. Nem hiszed, hogy ezerféleképpen tudod a salátát variálni? Használd az Egészséges életmód 21 nap alatt receptjeit »


NÉZD CSAK, 1 PILLANAT...

Egészségesebb, boldogabb, kiegyensúlyozottabb életre vágysz?

Megvan az elhatározás, de nem tudod merre indulj? Olvass bele INGYEN a könyvembe!
BELEOLVASOK A KÖNYVBE »
close-link
close-link

Megtaláltad az idei nyaralós könyved! 15% kedvezmény és ingyenes szállítás. Rendeld meg most!

ÉRDEKEL
close-link