A legjobb turmixízesítési trükkök

A legjobb turmixízesítési trükkök

Közel 10 éve minden nap turmixot készítek magamnak, a kislányomnak és a férjemnek is. Az évek alatt több 100, sőt lehet, hogy már több mint 1000 turmixreceptet kipróbáltam, így bátran merem mondani, tapasztalt turmixkészítő vagyok. Az elmúlt 10 év ismereteiből merítve, összegyűjtöttem a legjobb turmixízesítési trükköket, használd őket te is!

NÉZD CSAK, 1 PILLANAT...

Egészségesebb, boldogabb, kiegyensúlyozottabb életre vágysz?

Megvan az elhatározás, de nem tudod merre indulj? Olvass bele INGYEN a könyvembe!
BELEOLVASOK A KÖNYVBE »

Alapgyümölcsök

Van 2 olyan gyümölcs, az alma és a banán, amelyeket mindig érdemes otthon tartanod, ha minden nap szeretnél turmixot inni. Ez a két összetevő tökéletes alapot szolgáltat a krémes smoothie-nak és a folyékonyabb italoknak is.

Az alma az egyik legnépszerűbb hazai gyümölcs, amit hazai termelőktől és frissen a fáról is be tudsz gyűjteni a különböző Te szedd! akciókon. Rászolgált a népszerűségre hiszen több mint 30 féle, a szervezet számára nélkülözhetetlen vitamint és nyomelemet tartalmaz.

A banán szintén nagy kedvenc. Magasabb a cukortartalma, mint a többi gyümölcsnek, így energiát ad a nehezen induló reggeleken. Magas a káliumtartalma, stresszűző és az emésztőrendszer működését is serkenti.

Mindkét gyümölcs bármilyen másikkal kombinálható, semminek nem rontja el az ízét, így tényleg bármilyen turmixba beleteheted.

Alapzöldségek

A zöldségek már markánsabb ízvilággal rendelkeznek. Ha turmixolni szeretnéd, akkor tarts otthon mindig uborkát és répát, erre a kettőre bátran alapozhatsz.

A répát érdemes megpárolni felhasználás előtt, sokkal jobb íze lesz és a vitamintartalma is így lesz magasabb.

Az uborka 95%-a víz, így nem sok vizet zavar a turmixodba, csak kiváló méregtelenítővé teszi azt.

Zöldturmixok

Kezdetben sokan irtóznak tőlük, mondván túl egészséges a színük és az illatuk. Először markáns gyümölcsökkel párosítsd őket, áfonyával, ananásszal, meggyel, amelyek uralják a turmix ízét.

Ezután fokozatosan áttérhetsz a zöldebb italokra, amelyekben kelkáposzta, fodros kel, brokkoli vagy spenót van.

A legenyhébb ízű zöldturmix madársalátából készül, szinte semleges, de a zöld vitaminok ott vannak benne.
Próbáld ki a zöldturmixokat, nekem 10 érvem is van mellettük!

zold_turmix

Édesítés

Az egészséges életmódra való áttérés egyik legnehezebb pontja a cukor és az édes ízek elhagyása. A cukrot természetes pótlószerekkel helyettesítheted, sztíviával, eritrittel, de kókuszvirágcukort és nyírfacukrot is használhatsz.

A méz is megengedett, de vaníliamagokkal is tudsz csalni.

Savanykás turmixok

Nem mindenki rajong az édes ízekért, ezzel tisztában vagyok, ezért kidolgoztam egy taktikát az édes italok megkeserítésére. Frissen facsart lime-ot, citromot vagy grépfrútot teszek a turmixba.

Sűrítés/hígítás

Ízlések és pofonok, mindenki máshogy kedveli a gyümölcsös-zöldséges italokat. Az is lehet, hogy egyik nap hígabb, míg másnap egy kicsit sűrűbb turmixra vágysz.

Sűríteni banánnal, almával, joghurttal, zabpehellyel és chia maggal tudsz.

Hígítani pedig vízzel, tejjel, préselt gyümölcs-és zöldséglevekkel. A préselésnek már alaposan utánajártam, az Egészséges életmód 21 nap alatt c. könyvben is kitértem arra, miből mennyi préselt lé állítható elő.

suru_turmix

Tejmentes turmixok

Egyre többen küzdenek laktóz- vagy tejérzékenységgel. Szerencsére ma már könnyedén hozzájuthatsz laktózmentes tejtermékekhez és a tejhelyettesítő növényi tejek is kaphatók már a kisboltokban is.

Személy szerint én a növényi tejekre esküszöm, amelyeket sok esetben én készítek el otthon. Van házi diótej, risztej, kókusztej és mandulatej receptem is.

Bátran kísérletezz!

A turmix kihívások során sokszor találkoztam már azzal, hogy egyes alapanyagok nem aratnak osztatlan sikert, mert nem finom, nem ízlik, stb.

Ilyenkor azt szoktam javasolni, hogy tegyünk egy próbát, de válasszunk a kérdőjeles alapanyag mellé csupa olyat, amit szeretünk, így az ízét alig, de a vitamintartalmát már annál inkább élvezhetjük.

Ezek az én trükkjeim, köszönöm, ha te is megosztod velem a praktikáidat!


  • Gabriella Krunc

    Köszönöm szépen .. :)

NÉZD CSAK, 1 PILLANAT...

Egészségesebb, boldogabb, kiegyensúlyozottabb életre vágysz?

Megvan az elhatározás, de nem tudod merre indulj? Olvass bele INGYEN a könyvembe!
BELEOLVASOK A KÖNYVBE »
close-link
Iratkozz fel a 21napalatt hírlevél értesítőre és máris Tiéd a
10% kedvezmény 
az Egészséges életmód 21 nap alatt könyved árából.
close-link
Iratkozz fel a 21napalatt hírlevél értesítőre és máris Tiéd a
10% kedvezmény 
az Egészséges életmód 21 nap alatt könyved árából.
close-link