Top 10 egészséges ital, ha unod a tiszta vizet

Top 10 egészséges ital, ha unod a tiszta vizet

A megfelelő mennyiségű és minőségű folyadék fogyasztására számtalan fórumon hívják fel figyelmedet, a csapból is ennek fontossága folyik. Azonban mégis az a tapasztalat, hogy sokan elhanyagolják ezt, pedig az egészség egyik legfontosabb pillére az optimális folyadékfogyasztás. De hogyan oldjuk ezt meg, ha nem szeretjük a tiszta vizet és egyáltalán mennyit is kell innunk? Olvass tovább, tanulj és használd tippjeimet, receptjeimet!

A vízfogyasztásról általában

Az emberi test nagy részét, 60-70%-át víz alkotja, így az összes szervben megtalálható. Ezért is fontos, hogy odafigyelj pótlására.

Vízre van szükség a testedben lejátszódó összes kémiai reakcióhoz és a szervezet zavartalan működéséhez is. A víz közrejátszik a tápanyagszállításban és az anyagcsere-folyamatokban is. De továbbmegyek, hatással van a bőrödre, a közérzetedre, az éhségérzetre, szóval szinte mindenre.

Ha elegendő mennyiségű vizet iszol, megelőzheted:
- a koncentrációs zavarokat,
- a szájszárazságot,
- a fáradtságot,
- a falási rohamokat,
- és a bőrszárazságot is.

Mennyit kell inni?
Az ajánlások szerint 20 testsúlykilogrammonként 1 liter folyadékra van szüksége a szervezetnek, aminek a 20%-a az étkezésből származik.

De mi van akkor, ha nem esik jól 3-4 liter vizet meginni egy nap? Erre hoztam most tippeket!

1. Ízesített vizek

Az első, amit megtehetsz, hogy te magad ízesíted a csapvizet vagy az ásványvizedet. Ezzel két legyet is üthetsz egy csapásra, és kiváló méregtelenítő italokat gyárthatsz.

Almás-fahéjas, epres, uborkás-citromos, áfonyás-citromos, nekem ezek a kedvenceim, de gyömbérrel, rozmaringgal és kakukkfűvel is ízesíthetsz. Az én receptjeimet itt találod.

2. 100%-os gyümölcslé

A gyümölcsfogyasztás egész évben kiemelten fontos, hiszen a sok-sok vitaminból és ásványi anyagból mindig profitál szervezeted. Az Egészséges életmód 21 nap alatt c. könyvemben részletesen elemeztem a gyümölcsöket, és azt is feltüntettem, hogy 1 dl kinyeréséhez kb. mennyi gyümölcsre van szükség.

Ezeket érdemes tízórai vagy uzsonna mellé fogyasztani.

3. Zöldséglevelek nyersen és főzve

A friss és házi zöldséglevelek, ha lehet ilyet mondani, még egészségesebbek, mint a gyümölcslevek. Dúskálnak a vitaminokban és az ásványi anyagokban, amelyek nyersen még inkább hasznosulnak.

Van néhány kivétel, például a sárgarépa, aminek párolva magasabb a tápanyagtartalma. Ezért rostos sárgarépalevet szoktam belőle készíteni.

4. Tea

A tea is nagyon egészséges tud lenni, azonban az egyes fajták koffeintartalma miatt érdemes óvatosan bánni velük.

A zöld tea kiválóan kiváltja a kávét, de chai teát és feketét is fogyaszthatsz helyette.

5. Turmix

Édes, krémes, savanyú, habos, tejes, zöldséges, gyümölcsös, színes, zöld, szinte bármilyen turmixot tudsz készíteni, a lehetőségeidnek csak a csillagos ég szab határt.

Sőt ihatod tízórai is uzsonna helyett is, így 1-1 étkezést szuperül ki tudsz váltani. A turmixivás egyébként a legélvezetesebb egészséges szokás, mely elsajátításhoz van egy nagyon jó módszerem, a 21 napos turmix kihívás. Ehhez 21 napon keresztül naponta 1 turmixot kell elfogyasztanod. Ezzel sokat teszel a napi 5 adag friss zöldség és gyümölcs elfogyasztásáért és a folyadékfogyasztásodért is.

Itt találod a legutóbbi kihívást, amit közel 3000 ember csinált végig »

Indul a 21 napos tavaszváró turmixkihívás

6. Házi növényi tejek

Sokak életében kihagyhatatlan momentum a tejfogyasztás. Azonban sokkal jobb, ha a napi tejfogyasztásodba 1-2 bögre növényi tejet is csempészel, amit te magas is elkészíthetsz otthon.

7. Kókuszvíz

Ma már itthon sem olyan nehéz hozzájutni ehhez a kuriózumhoz. Engem hidegen mindig levesz a lábamról, édes, hűsítő és kiválóan oltja a szomjúságot.

8. Limonádé

Az egyik legjobb nyári frissítő, amit csak megkívánhatsz. Nyárra érdemes feltankolni cukormentes házi receptekből. Nálam a görögdinnyés és a levendulás a favorit.

9. Házi jeges tea

A bolti üdítők telis-tele vannak cukorral, színezékkel és E-számokkal. Éppen ezért, ha tehetem otthon készítem el ezeket, a KUBUt és a jeges teát is. Természetesen cukor nélkül.

10. Cukormentes szörpök

Végül, de nem utolsó sorban jöjjenek a szörpök, amivel a tiszta vizet is fel lehet dobni. A legjobb, ha te magad főzöd, de ma már a hiperekben is kapható cukormentes, bioszörp.

Szeretnél több follyadékot fogyasztani? Az Egészséges életmód 21 nap alatt c. könyv 1. Fejezete is ezzel a témával foglalkozik, hiszen ez mindennek az alapja.

Olvass bele a könyvbe itt »